ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Στην συζήτηση που είχαμε, ο κύριος Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος Λέκτορας στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας, μας εξηγεί την έννοια των σπουδών τις πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Μακεδονία και τα διάφορα επαγγέλματα τα οποία μπορεί κάποιος απόφοιτος να ακολουθήσει. Επίσης μας μίλησε για την ανάπτυξη του επαγγέλματος και τις θέσεις εργασίας πληροφορικής στα επόμενα χρόνια.
Το συμπέρασμά μας είναι ότι οι σπουδές στο πανεπιστήμιο Μακεδονία είναι σήμερα από τις πιο αξιόλογες στον χώρο της πληροφορικής στην Ελλάδα.
Επίσης ευχαριστούμε τον κύριο Χατζηγεωργίου για το υλικό που μας έδωσε.

Κύριε Χατζηγεωργίου ξεκινήσαμε αυτό το πρόγραμμα για να ξεχωρίσουμε τα αντικείμενα των σπουδών στον κλάδο της πληροφορικής αλλά και τα επαγγέλματα.

Από την μια πλευρά είναι πραγματικά ένα αντικείμενο και σαφώς καθορισμένα πλέον δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι περίπου εννοούμε όταν κάποιος σπουδάζει πληροφορική. Από την άλλη όμως έχει παρά πολλές κατηγορίες αντικειμένων και επίσης παρά πολλά πεδία εφαρμογών. Ένας τελευταίος διαχωρισμός που γίνετε στην πληροφορική δηλαδή μιλάμε για εφαρμοσμένη πληροφορική στο δικό μας τμήμα και εννοούμε κατά κύριο λόγο εφαρμογή στους τομείς οικονομίας και διοίκησης υπάρχει ένα τμήμα πολιτισμικής πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Αραιού που είναι η χρήση της πληροφορικής σε αλλά πεδία, υπάρχει η ιατρική πληροφορική αλλάζει δηλαδή το πεδίο εφαρμογής της πληροφορικής. Συνήθως τμήματα που ασχολούνται με την εφαρμογή της πληροφορικής σε κάποιο τομέα δεν δίνουν έμφαση στον τομέα στον τομέα στον οποίο γίνετε η εφαρμογή αλλά δίνουν έμφαση στην πληροφορική και το δικό μας τμήμα σαν πρόγραμμα σπουδών δεν διαφέρει καθόλου από το πρόγραμμα ενός τμήματος αμιγούς πληροφορικής, έχει όλα τα αντικείμενα που έχει ένα τμήμα πληροφορικής ενδεχόμενος ένα- δυο- τρία μαθήματα σε λιγότερο βάθος και εκεί που υπάρχουν περιθώρια για εξειδίκευση, τα μαθήματα εξειδίκευσης εδώ είναι όλα συγκεντρωμένα στον τομέα της πληροφορικής, της οικονομία. Για παράδειγμα αντιπαραβάλουμε το τμήμα ενός τμήματος αμιγούς πληροφορικής εκεί που το τμήμα αυτό έχει φυσική εμείς έχουμε οικονομία ή εκεί που έχει διακριτά μαθηματικά εμείς έχουμε διοίκηση επιχειρήσεων marketing και τέτοια πράγματα.

Ποιο είναι το αντικείμενο των σπουδών;

Αν πάρουμε τους στόχους δηλαδή αν σας δώσω ένα φυλλάδιο με το πρόγραμμα σπουδών υπάρχει και ο στόχος του τμήματος που είναι να καταρτίσει επιστήμονες στον χώρο της πληροφορικής οι οποίοι όμως μπορούν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της οικονομίας και της διοίκησης. Πιο πρακτικά, τα παιδιά που είναι απόφοιτη του τμήματος εφαρμοσμένης πληροφορικής μπορούν να βρουν κάλλιστα δουλειά σε θέσεις πληροφορικής π.χ. μια εταιρία που θέλει προγραμματιστές ή μια εταιρία που θέλει άτομα για σχεδίαση ιστοσελίδων , αλλά μπορούν κάλλιστα να δουλέψουν σε εταιρίες που θέλουν στελέχη τα οποία να γνωρίζουν από πληροφορική αλλά και από οικονομία και αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα για τους απόφοιτους, διότι και η εξελίξει τους είναι πιο εύκολη και η απορροφητικότητα τους φαίνετε ότι είναι πολύ μεγάλη, δηλαδή βρίσκουν εύκολα δουλειά.

Πιο είναι το αντικείμενο των μεταπτυχιακών σπουδών;

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ξεκίνησε πέρσι στα πλαίσια του προγράμματος του υπουργείου παιδείας του ΕΠΕΑΕΚ, λειτουργεί δηλαδή 2 χρόνια και φέτος θα έχουμε τους πρώτους αποφοίτους. Το πρόγραμμα των μεταπτυχιακών σπουδών έχει δυο κατευθύνσεις η μια είναι η κατεύθυνση συστημάτων υπολογιστών και η άλλη είναι η κατεύθυνση επιχειρηματικής πληροφορικής, πάλι σκοπός είναι να παραμείνει αυτός ο διττώς χαρακτήρας του τμήματος, δηλαδή τα παιδιά να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις και σ θέματα πληροφορικής, σε θέματα συστημάτων υπολογιστών και όσοι θέλουν να ασχοληθούν με εφαρμογή της πληροφορικής στην οικονομία, στις επιχειρήσεις, το ηλεκτρονικό επιχειρήν που είναι όλα όσα σήμερα ξεκινάνε με το(e-) π.χ. E-business e-shop και όλα τα σχετικά.

Θα ήθελα να μου κάνετε μια αναφορά για το επίπεδο των σπουδών.

Είναι δύσκολο να αξιολογήσει κανείς το επίπεδο των πανεπιστημίων έτσι και αλλιώς αυτή είναι μια συζήτηση που θα ανοίξει το επόμενο διάστημα , η αξιολόγηση των πανεπιστημίων, η οποία δεν θα έχει ως στόχο την ταξινόμηση τους σε μια φθίνουσα σειρά, όπως γίνετε στην Αμερική ή στην Αγγλία που λέμε ότι το πανεπιστήμιο τάδε είναι το πρώτο και αυτό είναι τέταρτο.

Η ερώτηση αυτή μπήκε γιατί πολλές φορές ακούνε τα παιδία ότι αποφασίζει κάποιος γονιός να στείλει το παιδί του στην Αγγλία γιατί θεωρείτε ότι το επίπεδο εκεί είναι το καλύτερο, γιατί σε πολλά είδη σπουδών και σε πολλά τμήματα σπουδών αυτό είναι μύθος και θα θέλαμε να σχολιάσετε αν πράγματι είναι μύθος για το δικό σας πανεπιστήμιο ή μπορεί κάποιο πανεπιστήμιο εξωτερικού να παρέχει κάτι τέτοιο.

Θα συμφωνήσω και εγώ ότι είναι μύθος ειδικά το να παίρνουμε σε λύγδην όλα τα πανεπιστήμια και να λέμε ότι όλα τα πανεπιστήμια της Αγγλίας είναι καλύτερα. Θα έλεγα ότι αυτά που μπορεί να είναι καλύτερα και ότι πράγματι οι σπουδές είναι καλές είναι 5-6, θα έλεγα με δική μου εκτίμηση ότι είναι στην ίδια κατηγορία αλλά μπορεί και χειρότερα. Όσον αφορά τις προπτυχιακές σπουδές υπάρχουν 2-3 σημεία που μπορεί να ξεκινήσει κανείς και να πει αν είναι καλύτερο ή όχι. Ένα κριτήριο είναι το επίπεδο εισαγωγής βάσης που επηρεάζει πολύ το επίπεδο των σπουδών, τα τελευταία χρόνια το τμήμα είχε τις υψηλότερες βάσεις στα τμήματα εφαρμοσμένης πληροφορικής πιστεύω ότι σε αυτό συνέβαλε και ο τίτλος που θέλγει τους φοιτητές, άρα με βάση αυτό το κριτήριο το τμήμα είχε μια πολύ καλή θέση έναντι των υπολοίπων ένα άλλο κριτήριο είναι το σύνολο των καθηγητών που υπάρχουν εδώ. Στο τμήμα μας είχαμε τα τελευταία χρόνια πολύ μεγάλο αριθμό από έμπυρους καθηγητές και τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν και νέα μέλη τα οποία είναι ειδικοί σε συγκεκριμένα πεδία, είχαμε άτομα τα οποία διδάσκουν ασφάλεια, ηλεκτρονικό εμπόριο, κρυπτογραφία θέματα μοντέρνα και καλύψαμε και αυτό το κενό και υπό αυτή την έννοια το τμήμα έχει πολύ αξιόλογο προσωπικό. Το πρόγραμμα μαθημάτων είναι περίπου το ίδιο σε όλα τα τμήματα πληροφορικής που υπάρχουν στην Ελλάδα το θέμα είναι πόσο καλά γίνετε και το πόσο καλά ανταποκρίνονται οι φοιτητές και βεβαίως τι υποδομές έχει το πανεπιστήμιο. Έχω την αίσθηση ότι τα μαθήματα εδώ γίνονται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, οι δε υποδομές σε αυτό το πανεπιστήμιο είναι εξαιρετικές, το πανεπιστήμιο Μακεδονίας επειδή είναι σχετικά μικρό είναι και ευέλικτο και αυτό του δίνει την δυνατότητα να υποστηρίζει πολύ καλά τα τμήματα του, δηλαδή οι υποδομές στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας είναι αντίστοιχες με αυτές που μπορεί να βρει κανείς σε πανεπιστήμιο εξωτερικού, όπως πολύ καλή βιβλιοθήκη, πολύ καλά εργαστήρια, πολύ καλές κεντρικές υπηρεσίες, υποστήριξη και μέχρι και συμβουλευτική στήριξη των φοιτητών. Είναι διαφορετική η κατάσταση αν θέλαμε να κρίνουμε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών διότι εκεί μιλάμε για διδασκαλία αλλά μιλάμε και για έρευνα δηλαδή το ζητούμενο άμα κάποιος κάνει μεταπτυχιακές σπουδές είτε είναι σε επίπεδο master είτε σε διδακτορικό, είναι ότι κάποια στιγμή πρέπει να παράγετε και έρευνα εκεί μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα ακόμα υστερεί, πολύ λιγότερο όμως από τα προηγούμενα χρόνια με άλλα λόγια αν κάποιος θέλει να κάνει ένα master στην Αγγλία για ένα χρόνο και να γυρίσει τότε στα περισσότερα πανεπιστήμια δεν θα έχει διαφορά καθόλου από την Ελλάδα θα έλεγα ότι στην Ελλάδα το επίπεδο σπουδών θα ήταν μάλλον καλύτερο, εάν υπήρχε κάποιο κενό έχει μικρύνει πλέον.

Οι απόφοιτη του πανεπιστήμιου μπορούν να πιάσουν αμέσως δουλεία ή πρέπει να έχουν κάποια εμπειρία;

Η απάντηση εδώ είναι αρκετά ξεκάθαρη, σε καμία εταιρία πληροφορικής πρώτων δεν μπορεί κανείς να έχει την εμπειρία που χρειάζεται δηλαδή δεν μπορεί κανείς να τελειώσει κανείς ένα τμήμα πληροφορικής σε ένα πανεπιστήμιο, να πάει σε μία εταιρία και να πει: ''έχω ότι θέλετε'' σίγουρα αυτά που θα θέλει η εταιρία θα είναι ιδικές γνώσεις επομένως εμπειρία θα αποκτήσει μέσα στην εταιρία για το πρώτο χρονικό διάστημα της εργασίας του, από την άλλη βέβαια όσο εμπειρία μαζεύει κανείς και κατά αυτόν τον τρόπο αλλάζει δουλειές για να βελτιώνει την καριέρα του, τις θέσεις που μπορεί να πετύχει. Αυτό είναι καλό πράγμα, όπως και καλό πράγμα είναι να έχει και επιπρόσθετες γνώσεις είτε υπό μορφή πτυχιακών, είτε μεταπτυχιακών, είτε υπό μορφή εξειδικεύσεων, αλλά στην πληροφορική λόγου του ότι είναι κινούμενη άμμος αλλάζει συνέχεια δεν μπορεί κάποιος να πει ότι έμαθα αυτό που χρειάζομαι, πάω σε μια εταιρία και τα ξέρω ήδη το πρώτο διάστημα στην εταιρία θα είναι εκπαίδευσης και προσαρμογής έτσι και αλλιώς, μεγάλες μάλιστα εταιρίες, και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όταν προσλαμβάνουν κάποιον το πρώτο χρονικό διάστημα θεωρούν ότι δουλεύει με έναν μειωμένο συντελεστή αυτός ο μειωμένος συντελεστής διαρκεί όσο το άτομο αυτό βρίσκετε σε εκπαίδευση. Δεν είναι δηλαδή κάτι ανησυχητικό αυτό, να πει κανείς ότι πρέπει να βρω εμπειρία για να πάω να δουλέψω. Στις δουλειές που θα κυνηγήσει κανείς, που θα πάει δηλαδή να χτυπήσει την πόρτα θα κάνει και εκπαίδευση.

Πείτε μας λίγα λόγια για το πρόγραμμα σπουδών.

Στα μαθηματικά είναι ένα βασικό στοιχείο για να μπορέσει να σπουδάσει κανείς την πληροφορική, εν συνεχεία έχουμε κάποια μαθήματα κορμού στην πληροφορική, κάποια πράγματα τα οποία πρέπει να γνωρίζει κανείς, ανεξαρτήτως του τι θα κάνει μετά, μαθήματα προγραμματισμού, να μπορεί κανείς να προγραμματίζει υπολογιστές, μαθήματα αρχιτεκτονικής υπολογιστών, να γνωρίζει πως είναι η εσωτερική του δομή, ειδικότερα μαθήματα αλγορίθμων για το πώς μπορεί κανείς να σχεδιάσει προγράμματα και από κει και πέρα υπάρχει μια πληθώρα αντικειμένων τα οποία είναι μαθήματα εξειδίκευσης, αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με γραφικά θα κάνει μαθήματα στα γραφικά, αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με ηλεκτρονικό εμπόριο, θα πάρει μαθήματα που σχετίζονται με το internet και με την αναπτύξει τέτοιων εφαρμογών, υπάρχουν δηλαδή κάποια μαθήματα κορμού τα οποία είναι δεδομένο ότι θα παρακολουθήσουν όλοι και από κει και πέρα είναι μαθήματα εξειδίκευση μπορεί να βρείτε δηλαδή δύο πληροφορικούς που να έχουν τόσο διαφορετικά αντικείμενα που ο ένας να μην καταλαβαίνει το αντικείμενο του άλλου να έχει μόνο μια αμυδρή ιδέα.

Πόσο επίκαιρες είναι κάποιες σπουδές στην πληροφορική

Είναι επίκαιρες και παραμένουν επίκαιρες όσο μπορεί κάποιο πρόγραμμα σπουδών να προσαρμόζετε στις τρέχουσες εξελίξεις, οι εξελίξεις αλλάζουν, το πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να τις παρακολουθεί, εδώ θα κάνω μια διευκρίνιση, σκοπός των τμημάτων δεν είναι να παρακολουθούνε τόσο κοντά τι τρέχουσες εξελίξεις υπό την έννοια ότι κάθε νέο πρόγραμμα που βγαίνει στην αγορά θα το διδάσκουμε ή κάθε νέα τεχνολογία θα την παρουσιάζουμε, αν γίνει κάτι τέτοιο η γνώσεις που θα αποκτάει κανείς θα είναι πολύ πρόσκαιρες, θα μπαίνω στο τμήμα, θα μαθαίνω τα προγράμματα της τρέχουσας τετραετίας και μετά από δέκα χρόνια δεν θα ξέρω τίποτα γιατί θα έχουν αλλάξει όλα. Άρα ο σκοπός των τμημάτων πληροφορικής είναι να δώσουν κάποιες βασικές γνώσεις που θα ισχύουν για πάντα και από κει και πέρα είναι να δώσουν μια έμφαση του πως εξελίσσονται τα πράγματα στην αγορά και στη τεχνολογία της πληροφορικής. Ότι είναι επίκαιρες, είναι δεδομένο.

Ποιες είναι οι επαγγελματικές ευκαιρίες για έναν απόφοιτο του πανεπιστημίου Μακεδονίας;

Βεβαίως, είναι πάρα πολλές οι κατευθύνσεις στις οποίες μπορεί να κινηθεί κανείς επαγγελματικά, βέβαια σε μια μεγάλη και σε μια μικρή χώρα όπως είναι η Ελλάδα, στη Ελλάδα κάποιος μπορεί να δουλέψει είτε σε εταιρίες πληροφορικής οι οποίες κάνουνε ανάπτυξη λογισμικού, γιατί ανάπτυξη υλικού (hardware) δεν κάνουμε πολύ στην Ελλάδα, υπάρχουν τέτοιες εταιρίες στη Ελλάδα και μάλιστα κάποιες είναι και πολύ μεγάλες, τη ίδια δουλειά μπορεί να κάνει κανείς είτε δουλεύοντας σε μια εταιρία ή φτιάχνοντας ο ίδιος μια εταιρία, μπορεί δηλαδή κάποιοι απόφοιτοι τμήματος πληροφορικής να ιδρύσουν εταιρίες οι οποίες να παράγουν λύσεις πληροφορικής όπως λέμε οι οποίες θα είναι είτε σε ειδικευμένα προγράμματα είτε ιστοσελίδες για κάποιο κατάστημα το οποίο θέλει να βγει στο internet, μπορούν να δουλέψουνε ως σύμβουλοι πληροφορικής σε άλλες επιχειρήσεις π.χ. σε τράπεζες, που σε μια τράπεζα το κύριο αντικείμενο δεν είναι η πληροφορική αλλά πολύ μεγάλο μέρος της υποδομείς της στηρίζετε σε μηχανογραφικά συστήματα, εκεί χρειάζονται ένας οι περισσότεροι άνθρωποι που μπορούν να κάνουν αυτή την υποστήριξη, πάρα πολλά άτομα και ιδικά στο τμήμα μας αλλά και στα περισσότερα τμήματα πληροφορικής δουλεύουν στον τομέα της εκπαιδεύσεις ακριβώς επειδή η πληροφορική είναι επίκαιρη και ο κόσμος θέλει να σπουδάσει πληροφορική και υπάρχουν μεγάλες ανάγκες στην εκπαιδεύσει είτε σε δευτεροβάθμια εκπαίδευση είτε σε τριτοβάθμια είτε σε ιδιωτικές σχολές οπουδήποτε αλλού και βέβαια η πληροφορική υπάρχει σαν αντικείμενο σε οτιδήποτε άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς με βάση τους τομείς εφαρμογής δηλαδή ένα νοσοκομείο πριν από είκοσι χρόνια μπορεί να μην είχε καθόλου σχέση με πληροφορική πλέον έχει μεγάλη σχέση με πληροφορική και στα μηχανήματα τα οποία χρησιμοποιεί και στα συστήματα που έχει για να καταχωρεί τους ασθενείς άρα και εκεί χρειαζόμαστε ανθρώπους. Θα έλεγα επομένως με αυτή την έννοια ανάπτυξη λογισμικού, λύσεις πληροφορικής, που κάποιος φτιάχνει ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα και εκπαίδευση είναι οι κύριοι τομείς.

Ποια είναι η απορρόφηση στην αγορά εργασίας;

Με βάση τα στοιχεία που έχουμε από τους δικούς μας αποφοίτους πάρα πολύ μεγάλη. Αν κάποιος έρθει και μου πει έχω τελειώσει πληροφορική και δεν βρίσκω δουλεία, είμαι άνεργος, θα έλεγα ότι ή μου λέει ψέματα ή δεν θέλει να βρει δουλειά, δηλαδή αν κάποιος θέλει να βρει δουλειά βρίσκει σίγουρα. Για να είμαστε τελείως ειλικρινείς ίσως δεν είναι όλες τόσο καλές δουλειές ορισμένες από τις δουλειές που βρίσκει κανείς είναι υποπληρωμένες δηλαδή δεν παίρνει κανείς τα λεφτά τα οποία θα έπρεπε να παίρνει για το έργο που παράγει αλλά το να βρει κανείς δουλειά είναι πάρα πολύ εύκολο, σήμερα, δεν ξέρουμε όμως αν αυτή η εικόνα θα αλλάξει σε δέκα χρόνια ή και σε λιγότερο σήμερα πάντως τα πράγματα είναι πολύ εύκολα.

Αλλάζουν τα πράγματα αυτό είναι σίγουρο ότι μετασχηματίζεται ο τρόπος εργασίας για παράδειγμα θα σταθώ στο πρώτο που είπατε, ο προγραμματισμός είναι μια κλασική δραστηριότητα στην πληροφορική να κάτσω και να γράψω ένα πρόγραμμα το οποίο θα επιλύει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα αναμένετε σε δέκα χρόνια ο ρόλος του προγραμματιστή δεν θα είναι να κάτσει να γράψει το πρόγραμμα το ίδιο το οποίο θα λύνει το πρόβλημα αλλά θ υπάρχουν αυτόματα εργαλεία που θα το κάνουν, ο ρόλος του προγραμματιστή ή του έμπυρου χρήστη θα είναι να μετασχηματίσει τα πραγματικά δεδομένα σε είσοδο για το πρόγραμμα, να πει δηλαδή στο πρόγραμμα τι θέλει να κάνει, και αυτό με την εκπαιδεύσει, ήδη έχουμε κάποια εξελιγμένα προγράμματα που παράγουν αυτόματα κώδικα αλλά για να τα χρησιμοποιήσει κανείς θα πρέπει να ξέρει καλά τι είσοδο θα δώσει, εκεί θα συνεχίσει να υπάρχει ανάγκη για έμπειρους χρήστες. Από την άλλη συμφωνώ μαζί σας ότι η μεγίστη ανάγκη για επιχειρήσεις σε μια επιχείρηση δεν είναι το κύριο ζητούμενο πως θα φτιάξουν συστήματα πληροφορικής αλλά το πώς θα τα αξιοποιήσουν εκεί θα υπάρχει ο ιδικός ο οποίος θα κάνει την ανάλυση των απαιτήσεων του συστήματος και θα τις διατυπώσει από την στιγμή που θα διατυπωθούνε το αν θα τις φτιάξει κάποιος άλλος προγραμματιστής ή κάποιο άλλο εργαλείο είναι πράγμα δευτερεύων το πιο σημαντικό θα είναι να μπορείς να διατυπώσεις τις απαιτήσεις ή τις ανάγκες μιας επιχείρησης με τον κατάλληλο τρόπο κι βέβαια να βρεις ποιες από τις διαθέσιμες λύσεις είναι η πλέον συμφέρουσα αυτό θα είναι το έργο των πληροφορικών χωρίς να προσδιορίσουμε αν αυτοί θα είναι αναλυτές ή προγραμματιστές θα είναι άνθρωποι που ξέρουν πολύ καλά την πληροφορική. Το έργο τους θα είναι λίγο σύνθετο διότι θα πρέπει να λαμβάνουν κα δεδομένα της αγοράς, να μπορούν να επικοινωνήσουν με πελάτες, θα πρέπει να έχουν πολύ καλές γνώσεις όσον αφορά τις λύσεις της πληροφορικής, τις διάφορες διαθέσιμες δυνατότητες και να μπορούν να επιλύουν συμβιβασμούς γιατί σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα δεν είναι να κάνεις κάτι, το πρόβλημα είναι ότι αν προσπαθήσεις να λύσεις κάτι, κάτι κερδίζεις κάπου κάτι χάνεις κάπου αλλού, αν κερδίσεις κάτι σε ταχύτητα το χάνεις σε κόστος, κάτι μπορεί να κερδίσεις σε χώρο μνήμης το χάνεις σε ταχύτητα, άρα η δουλειά του επιστήμονα πληροφορικής είναι να επιλύει τέτοιους συμβιβασμούς.

Και κάτι άλλο που συζητούσαμε το οποίο αφορά όλα τα πανεπιστήμια πόσο το πανεπιστήμιο Μακεδονίας έχει σύνδεση με τη αγορά, γιατί πολλά προγράμματα επιχειρήσεων, κάποια ειδικά προγράμματα χρηματοδοτούνται από ότι ξέρουμε από επιχειρήσεις και τα αναλαμβάνουν κάποια πανεπιστήμια, γίνετε κάτι τέτοιο στο δικό σας πανεπιστήμιο;

Θα έλεγα ότι γίνονται προσπάθειες μπορώ να πω ότι ίσος υστερούμε κάπως ιδικά υπό την έννοια του ότι δεν υπάρχουν τόσες πολλές μεγάλες εταιρίες πληροφορικής στην Ελλάδα οι οποίες να χρηματοδοτήσουν έρευνα στο πανεπιστήμιο ή να αναθέσουν μέρος της επίλυσης ενός προβλήματος στο πανεπιστήμιο υπάρχουν κοινές συνεργασίες σε πλαίσια ερευνητικών προγραμμάτων της ευρωπαϊκής ένωσης και του υπουργείου ανάπτυξης όπου μια βιομηχανία μαζί με ένα ή περισσότερα εργαστήρια τμημάτων να επιλύσει κάποιο πρόβλημα άλλα δεν βρισκόμαστε ακόμα στο επίπεδο στο οποίο οι εταιρίες μπορούν να χρηματοδοτήσουν έρευνα που θα γίνει στο πανεπιστήμιο.

Όπως γίνετε και σε κάποιες άλλες χώρες.

Και βέβαια αυτό το ζητούμενο είναι πάρα πολύ ωφέλιμο και για τους δύο, και η εταιρία μπορεί να κάνε με αυτό τον τρόπο μια βασική έρευνα αν δεν υπήρχε αυτό, τα μεγέθη δεν επιτρέπουν σε μια εταιρία να κάνει βασική έρευνα, όλη της η έρευνα κατευθύνετε στην εφαρμοσμένη έρευνα ώστε τα αποτελέσματα να είναι άμεσα αξιοποιήσιμα, χάνοντας όμως το πλεονέκτημα της βασικής έρευνας μετά από κάποιο καιρό δεν έχει καινοτομίες στην αγορά, από την άλλη ωφελούνται και τα πανεπιστήμια διότι έχουν πόρο χρηματοδότησης πάρα πολύ σημαντικό για την έρευνα και δίνει και ένα κίνητρο, όταν ξέρει ένας φοιτητής ότι το πρόβλημα το οποίο λύνει δεν είναι αμιγώς ακαδημαϊκός, δηλαδή δεν το σκέφτηκε ο καθηγητής αλλά είναι κάτι που πραγματικά χρειάζεται μια βιομηχανία δημιουργεί πολύ ισχυρό κίνητρο.

4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ - 1ο ΚΕΣΥΠ ΔΥΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2005